پژوهشی جدید: فیل‌ها یکدیگر را با اسم صدا می‌زنند

محققانی که سال‌هاست فیل‌ها را بررسی می‌کنند متوجه پدیده جالبی شده‌اند. گاهی اوقات وقتی یک فیل گروهی از فیل‌های دیگر را صدا می‌کند، تمام آن‌ها پاسخ می‌دهند، اما در اوقات دیگر فقط یک فیل از درون گروه پاسخ می‌دهد.

بر این اساس، محققان گمانه زده‌اند که فیل‌ها ممکن است یکدیگر را به اسم صدا کنند. یک پژوهش جدید که طی آن محققان صدای بیش از ۱۰۰ فیل در پارک ملی آمبوسلی و منطقه حفاظت‌شده ملی سامبورو در کنیا را تجزیه و تحلیل کردند، این فرضیه را تایید می‌کند.

 

محققان با استفاده از یک مدل یادگیری ماشینی، آنچه را که به نظر می‌رسد جزء نام‌مانندی در این صدا زدن‌ها باشد را شناسایی کردند، و یک فیل خاص را نیز به عنوان مخاطب در نظر گرفتند. دانشمندان سپس صدا را برای ۱۷ فیل پخش کردند تا ببینند آن‌ها چگونه به صدایی که ظاهراً خطاب به آن‌ها و همچنین به صدایی که ظاهراً خطاب به فیل دیگری بوده است پاسخ می‌دهند.

فیل‌ها به طور متوسط به صدا‌هایی که ظاهراً خطاب به خودشان بود پاسخ قوی‌تری دادند. هنگامی که آن‌ها چنین صدایی را شنیدند، نسبت به زمانی که صدا ظاهراً خطاب به فیل دیگری فرستاده شده بود، رفتاری مشتاقانه‌تر نشان دادند و به سمت منبع صوتی راه رفتند.

فیل‌ها که بزرگترین حیوانات روی خشکی‌های زمین هستند، موجوداتی بسیار باهوشند و به خاطر داشتن حافظه و مهارت‌های حل مسئله و ارتباطات پیچیده مشهورند. تحقیقات قبلی نشان داده است که آن‌ها هنگام احوالپرسی با یکدیگر رفتار‌های پیچیده‌ای مثل ژست‌های بصری، صوتی، و لمسی دارند.

 

به گفته دانشمندان، فیل‌ها برای اینکه یکدیگر را مورد خطاب قرار دهند، باید یاد بگیرند صدا‌های خاص را با افراد خاصی مرتبط کنند و سپس از آن صدا‌ها برای جلب توجه فرد مورد نظر استفاده کنند، که نیاز به توانایی یادگیری پیچیده و درک روابط اجتماعی دارد. این اهمیت رفتار اجتماعی و به ویژه حفظ پیوند‌های اجتماعی را در نزد فیل‌ها برجسته می‌کند.

اخبار مرتبط

منبع: العربیه
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ارسال به دیگران :

نظر شما

وب گردی