ثبت آگهی رایگان در صفحه اول گوگل
در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از این پلتفرمها، آگهی خود را به شکل رایگان ثبت کنید و بیشترین بازدهی را از تبلیغات آنلاین بدست آورید.
اگر به دنبال راهی برای تبلیغ کسبوکار خود و جذب مشتریان بیشتر هستید، حضور در صفحه اول نتایج گوگل یکی از بهترین روشهاست. یکی از موثرترین شیوهها برای رسیدن به این هدف، ثبت آگهی در فهرستهای تجاری آنلاین است که به معرفی کسبوکارها در محلهها و مناطق مختلف میپردازد. در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از این پلتفرمها، آگهی خود را به شکل رایگان ثبت کنید و بیشترین بازدهی را از تبلیغات آنلاین بدست آورید.
ثبت آگهی رایگان در صفحه اول گوگل
حتما می دانید که 90 درصد افراد فقط صفحه اول گوگل را برای پاسخ به سوال خود نگاه میکنند، پس ما باید حتما کسب و کار خود را در آنجا نشان دهید تا افراد راحت بتوانند ما را پیدا کنند، در ادامه سعی کردیم که یکی از بهترین روشهای تبلیغات رایگان در گوگل را برای شما عنوان کنیم و بگوییم در کجا آگهی خود را ثبت کنید که بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را داشته باشد.
چرا مهم است که نام ما در کنار سایر کسب و کار های محلی ثبت شود ؟
به مرور هر چه دنیا به سمت دیجیتال شدن پیش می رود با توجه به نیاز های مردم سایت های متفاوتی ایجاد می شوند از جمله این سایتهای آنهاییی هستند که کسب کار ها را در محله و شهرهای مختلف به صورت لیستی معرفی می کند، تا کاربران به سرعت خدمات یا محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند مثلا اگر شما در تهران باشید و و کالای برق بخواهید حتما ابتدا به خیابان لاله زار می روید تا ببینید کدام فروشگاه محصول مورد نظر شما را می فروشد، فروشگاههایی الکتریکی که در آنجا هستند احتمال 90 درصد مشتریان بیشتری نصب به یک فروشگاه در منطقه ای دور از فردوسی و مرکز شهر دارند.
در اینترنت هم همینطور است، اگر شما دنبال خدمت یا محصول هستید، مثلا می خواهید برای یک قالیشویی پیدا کنید، وقتی اینترنت سرچ می کنید آن صفحه ای که لیستی از قالیشویی ها ارائه می دهند آن را انتخاب می کنید زیرا می توانید با تک تک آنها تماس بگیرید و قیمت و نوع خدماتشان را بدانید.
سایتهای معرفی کسب و کار
برخی از معروفترین فهرستهای تجاری آنلاین در دنیا، سایتهایی مانند Google My Business، Yelp، Yellow Pages، و Foursquare هستند. این فهرستها به کسبوکارها کمک میکنند تا در نتایج جستجو بهتر دیده شوند و همچنین تعامل سازنده با مشتریان داشته باشند.
سایت های زیادی هستند که در ایران کسب و کارها و خدمات مختلف را معرفی می کنند از جمله سایت بازارول که مشابه سایت yelp است و بیشتر تمرکز آن روی معرفی کسب و کارها در محله های مختلف سراسر ایران است. فرقی ندارد یک کافی شاپ دارید، فروشنده لوستر هستید، یک وکیل یا پزشک شما می توانید در کنار سایر هم صنفان خود در هر محله ای که فعالیت می کنید دیده شوید .
منظور از فهرستهای تجاری چیست؟
فهرستهای تجاری یا "Business Directories" به مجموعهای از اطلاعات سازماندهیشده در مورد کسبوکارها گفته میشود که به کاربران امکان جستجو و یافتن اطلاعات مرتبط با مشاغل مختلف را میدهند. این فهرستها میتوانند شامل جزئیاتی مانند:
- نام کسبوکار
- آدرس
- شماره تلفن
- وبسایت
- ساعات کاری
- دستهبندی فعالیتها (مثلاً رستوران، فروشگاه لوازم خانگی، یا تعمیرگاه)
- توضیحات کوتاه در مورد خدمات و محصولات
- نظرات و رتبهبندی کاربران
نکته طلایی این است که سایتهای که کسب و کار ها را به صورت لیستی معرفی می کنند بشناسید و آگهی خود را در کنار سایر آگهی های مرتبط با کسب و کار خودتان است، قرار دهید.
تا 10 سال پیش در ایران، برای جستجوی کسبوکارها و خدمات مختلف از روشهای دیگری برای معرفی و تبلیغ کسبوکارها استفاده میشد. یکی از رایجترین این روشها، استفاده از آگهیهای طبقهبندیشده در روزنامهها و مجلات محلی بود. این آگهیها شامل فهرستی از خدمات و کسبوکارها به همراه اطلاعات تماس و گاهی هم توضیحاتی در مورد نوع فعالیت بود.
با گسترش اینترنت و تغییر نحوه دسترسی به اطلاعات، فهرستهای تجاری به شکل دیجیتال ظاهر شدند. این فهرستها امکانات بیشتری را نسبت به روشهای سنتی دارند. برای مثال، کاربران میتوانند کسبوکارها را بر اساس موقعیت جغرافیایی یا نوع خدمات جستجو کنند. علاوه بر این، در این فهرستها میتوانند نظرات و امتیازهای مشتریان قبلی را مشاهده کنند که به کسبوکارها کمک میکند تا تصویر بهتری از خود در ذهن مشتریان جدید بسازند.
چرا می گوییم بازارول به کسب و کارهای محلی کمک می کند؟
در بازارول یک کسبوکار به همراه جزئیات کامل آن مانند ساعات کاری، دستهبندیها و توضیحات ثبت میشوند.این سایت ویژگیها و امکانات بسیار زیادی برای کاربران فراهم می کند، افراد می تواند کمپین های تخفیف خود را از طریق این سایت به کاربران و مشتریان احتمالی اطلاع رسانی کنند، همچنین صاحبان کسب و کار میتوانند نظرات کاربران نسبت به خدمات و محصولات خود بدانید وآنها را بهبود ببخشند.
منظور از سئو محلی چیست ؟
سئو (SEO) به مجموعه اقداماتی گفته میشود که برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل انجام میشود تا سایت در معرض دید کاربران بیشتری قرار گیرد. این اقدامات شامل بهینهسازی محتوا، کلمات کلیدی، ساختار سایت، لینکسازی و سایر فاکتورهای تکنیکال است.
سئو محلی یعنی اینکه سایت جوری طراحی و نوشته شود که با سرچ یک کسب و کار در محل در لینکهای بالای گوگل دیده شود. در سئو محلی، هدف این است که کسبوکارهایی که خدمات خود را در یک منطقه خاص ارائه میدهند،در نتایج جستجوی مرتبط با آن منطقه دیده شوند.( مانند دفتر وکالت در یوسف آباد )
سایتهای که فهرست کسب و کار را معرفی میکنند، چطور به گوگل کمک میکنند؟
سایتهایی که کسبوکارهای محلی را معرفی میکنند، با ارائه اطلاعات دقیق و بهروز از این کسبوکارها و سئو داخلی و خارجی حرفه ای در نتایج اول گوگل دیده می شوند . این سایتها از طریق درج اطلاعات دقیق مانند آدرس، شماره تلفن، ساعت کاری و نظرات مشتریان، به موتورهای جستجو کمک میکنند تا کسبوکارهای محلی را بهتر شناسایی کرده و در نتایج جستجوی محلی نمایش دهند. در نتیجه کسبوکارهای محلی بهتر دیده میشوند و مشتریان بیشتری خواهند داشت.
کسبوکار خودت در چه سایتهای ثبت کنید؟
- سایت های بزرگ و ساختار مند : این سایت ها شامل تمام اطلاعات ضروری درباره تمام اطلاعات کسبوکارهای مورد نیاز کاربران از کافی شاپ گرفته تا لوازم یدکی، مانند نام، آدرس، شماره تلفن و ساعات کاری میشوند. این فهرستها معمولاً در پلتفرمهای بزرگ مانند Google و yelp یافت میشوند (نمونه ایرانی آن سایت بازارول )
- سایتهای کوچک هدفمند : این سایت های هم آدرس و شماره کسب و کار و دیگر مشخصات را قرار می دهند ولی فقط مختص به یک کسب و کارند، مثلا فقط آرایشگاه ها یا دفاتر وکالت را معرفی کردهاند.
تبلیغات دیجیتال: دنیای جدید تبلیغات
قبل از اینکه اینترنت و گوشیهای هوشمند به این اندازه محبوب شوند، مردم برای پیدا کردن خدمات یا محصولات، به روزنامهها و تبلیغات کاغذی نگاه میکردند. مثلاً صفحات نیازمندیهای روزنامه همشهری پر از آگهیهایی بود که توش اطلاعاتی مثل شماره تلفن، آدرس و خدمات کسبوکارها نوشته شده بود. اما حالا این روزنامهها تبدیل به چیزی خیلی سریعتر و راحتتر شدهاند: اینترنت! و اگر کسبوکاری در اینترنت نباشد، انگار اصلاً وجود ندارد!
چطور یک آگهی رایگان کامل و سئو شده بنویسیم؟
برای اینکه آگهی ما در سایت بازارول و دیگر سایتهای شبیه به آن، بازخورد خوبی داشته باشد باید طبق اصول سئو نوشته شود پس این نکات را در آن رعایت کنید:
- استفاده از مشخصات یکسان در همهی آگهیها: یعنی مطمئن باشید که نام، آدرس و شماره تلفن کسبوکار شما در تمام فهرستهای تجاری دقیقاً یکسان باشه. اگر این اطلاعات متفاوت باشند، موتورهای جستجو و مشتریها گیج میشوند و این میتونه باعث کاهش رتبه آگهی شما در جستجوهای محلی بشه.
- استفاده از دستهبندیهای دقیق: انتخاب دستهبندیها و کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار شما خیلی مهم است. این کار به موتورهای جستجو کمک میکنه که دقیقتر متوجه بشن کسبوکار شما در چه زمینهای فعالیت میکند.
- استفاده از تصاویر با کیفیت و حقیقی: وقتی که تصاویر با کیفیت بالا و یونیک که توسط خودتان گرفته شده در آگهی بگذارید، تا 30 درصد احتمال کلیک روی آگهی خود را افزایش میدهید.
- پاسخ به نظرات: به نظرات مشتریها به موقع پاسخ بدید تا نشون بدید که به بازخورد اونها اهمیت میدید. تعامل با مشتریها به این روش میتونه باعث بشه که اعتبار و شهرت آنلاین شما بهبود پیدا کنه.
- بهروزرسانی آگهی: آگهی خود را به طور منظم بهروزرسانی کنید. اگر ساعتهای کاری، شماره تماس یا هر اطلاعات دیگری تغییر کرده، حتماً تمام آگهی های خود را را بهروز کنید. این کار باعث میشه که مشتریها همیشه به دقیقترین اطلاعات دسترسی داشته باشند.
نحوه ثبت آگهی رایگان در بازارول
در نهایت، ثبت آگهی کسبوکار در فهرستهای تجاری آنلاین، مانند بازارول، به شما کمک میکند تا در نتایج جستجوهای محلی دیده شوید و مشتریان بیشتری جذب کنید. با رعایت اصول سئو محلی و ارائه اطلاعات دقیق و بهروز، میتوانید به راحتی جایگاه خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید. این روشها نه تنها به دیده شدن کسبوکار شما کمک میکنند، بلکه فرصتی است برای ارتباط موثرتر با مشتریان و بهبود خدمات شما.
نظر شما