انواع خدمات ارسال پیامک در ایران

پیامک یکی از ابزارهای ارتباطی محبوب در چند سال اخیر بوده است. این ابزار توانست در مدت زمان محدودی در جهان فراگیر شود و حتی پا را از یک ابزار ارتباطی، به یک ابزار تبلیغاتی و خدماتی تبدیل کند.

در این مطلب قرار است با هم درباره انواع خدمات ارسال پیامک در ایران صحبت کنیم. اگر دوست دارید راجع‌به این ابزار تبلیغاتی، خدماتی و ارتباطی بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

خدمات ارسال پیامک

خب بیایید همین اول کار تکلیفمان را با انواع اس ام اس و خدمات پیامک در ایران روشن کنیم و بعد به سراغ توضیحات هر کدام برویم. به‌‍طور کلی خدمات ارسال پیامک را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم کرد.

  • پیامک شخصی
  • پیامک تبلیغاتی
  • پیامک خدماتی

از این سه دسته بالا، پیامک شخصی از طریق سیم‌کارت و اپراتورهایی مانند ایرانسل و همراه اول ارسال می‌شوند. در حالی که برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی، از سامانه پیامکی استفاده می‌شود. همچنین از آن‌جا که دسته اول که پیامک‌های شخصی است، در حوزه صحبت‌های ما نیست به آن نخواهیم پرداخت.

خدمات ارسال پیامک تبلیغاتی در ایران

احتمالا گسترده‌ترین خدمات ارسال پیامک در ایران، مربوط به ارسال پیامک تبلیغاتی است. اس ام اس مارکتینگ یا همان بازاریابی پیامکی، یکی از بهترین ابزارها برای جذب مشتری با بازگشت هزینه بالاست و بسیاری از برندهای کوچک و بزرگ در کنار ابزارهای دیگر تبلیغاتی از آن استفاده می‌کنند.

پیامک انبوه

از میان تبلیغات پیامکی، ارسال اس ام اس انبوه، محبوب‌ترین نوع آن است. با ارسال پیامک انبوه می‌توان در مدت زمان کوتاهی، مشتریان زیادی جذب کرد. پیامک انبوه هم با ارسال پیامک با شماره سامانه ممکن است و هم با استفاده از خطوط اشتراکی پنل‌های پیامکی. در ادامه درباره خطوط اشتراکی و اختصاصی سامانه توضیح داده‌ایم.

ارسال پیامک انبوه شامل خدمات متفاوتی می‌شود که تنها چند مورد آن را نام می‌بریم:

  • ارسال پیامک انبوه منطقه‌ای با کدپستی
  • پیامک انبوه منطقه‌ای با دکل مخابراتی ایرانسل
  • ارسال پیامک زنده
  • ارسال پیامک از طریق بانک شماره موبایل
  • ارسال پیامک انبوه به مخاطبان دفترچه تلفن
  • پیامک انبوه تبلیغاتی از روی نقشه

اگر به خدمات ارسال پیامک انبوه علاقه دارید، توصیه می‌کنیم خودتان بیشتر راجع‌به آن‌ها جستجو کنید.

ارسال پیامک تکی

کسب‌وکارها باید علاوه‌بر جذب مشتریان جدید، به فکر تعامل با مشتریان قدیمی هم باشند. با ارسال پیامک تکی یا پیامک شخصی‌سازی شده، می‌توانید با مشتریان قدیمی خود ارتباط موثری برقرار کنید. ارسال پیامک تکی هم مانند ارسال انبوه خدمات متفاوتی را شامل می‌شود. مانند:

  • ارسال پیامک هوشمند شخصی‌سازی شده
  • ارسال پیامک تکی زماندار
  • ارسال پیامک متناظر

خدمات ارسال پیامک خدماتی در ایران

پیامک‌های خدماتی یا پیامک‌های اطلاع‌‍رسانی، اس ام اس‌هایی هستند که صرفا برای اطلاع‌رسانی به افراد استفاده می‌شود و برای ارسال آن باید از یک خط خدماتی استفاده کرد.

پیامک بانک

شاید بتوان ابتدایی‌ترین و گسترده‌ترین خدمات ارسال پیامک در ایران را پیامک‌های بانک دانست. این نوع از اطلاع‌رسانی از جمله پیامک‌های خدماتی است که حالا خوب جای خود را در میان افراد باز کرده است و در طول روز استفاده‌های زیادی از آن داریم.

پیامک ارگان‌های دولتی

بسیاری از ارگان‌های دولتی و دستگاه‌های حکومتی از ارسال پیامک برای خدمات‌دهی به مردم استفاده می‌کنند. مثلا پیامک‌های وزارت بهداشت، پلیس فتا، قوه قضاییه و ستاد بحران همگی جزو خدمات ارسال پیامک در ایران محسوب می‌شوند.

انواع خدمات ارسال پیامک در ایران - تصویر 2

پیامک شرکت‌ها، ادارات و دانشگاه‌ها

علاوه‌بر سازمان‌های بزرگ، شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌های هم از پیامک خدماتی برای اطلاع‌رسانی به دانشجویان و پرسنل خود استفاده می‌کنند. این نوع از خدمات ارسال پیامک در ایران به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند به صورت منظم‌تر کار و تحصیل کنند.

پیامک خدماتی سایت‌ها و کسب‌وکارها

علاوه‌بر سازمان‌های بزرگی که بالاتر گفتیم، کسب‌وکارها هم از این نوع خدمات ارسال پیامک استفاده می‌کنند. سایت‌ها و مشاغل آنلاین می‌توانند با کد نویسی و یا استفاده از افزونه‌های ورپرس و جوملا، این نوع از خدمات ارسال پیامک را به سایت خود اضافه کنند. در ادامه چند کاربرد پیامک خدماتی در کسب‌وکارها را بررسی می‌کنیم.

پیامک کد تایید و رمز یکبار مصرف

چند سالی هست که سایت‌ها برای ثبت‌نام یا ورود به سایتشان از خدمات ارسال پیامک استفاده می‌کنند. به این صورت که دیگر نیازی نیست برای ورود به سایت یک رمز عبور پیچیده و طولانی را به خاطر بسپارید و برای ثبت‌نام و ورود از آن استفاده کنید. بلکه فقط کافی است نام کاربری و شماره موبایل خود را بزنید. حالا یک کد تایید یا رمز یکبار مصرف برای شما ارسال می‌شود که با آن می‌توانید به سایت وارد شوید.

پیامک تایید سفارش

مانند مورد قبلی اگر در سایتی ثبت سفارش کنید، آن کسب‌وکار می‌تواند در تایید سفارش، یک پیامک برای مشتری ارسال کند تا هم مشتری از تایید شدن سفارش خود مطمئن شود و هم اعتماد کاربران به سایت افزایش پیدا کند.

سلام نیلوفر عزیز

سفارش 12324 تایید شد و هم اکنون در وضعیت در حال انجام می باشد.

آیتم های سفارش : شکلات تخته ای تلخ 1کیلویی پارمیدا - شکلات سکه ای تلخ سوربن - پودر پسته اعلاء - خلال بادام اعلاء

مبلغ سفارش : 200,000 تومان

پیامک ثبت نظر

اگر دیده باشید، برخی از سایت‌ها پس از اینکه محصول را تحویل گرفتید، با ارسال یک پیامک به همراه لینک صفحه نظرات از شما می‌خواهند دیدگاه خود را در رابطه با محصول در سایت به اشتراک بگذارید. این نوع از پیامک هم با خطوط خدماتی ارسال می‌شوند.

دیجی‌کالا/دیجی ‌استایل

زهرا عزیز

ممنون می‌شویم تا از طریق نشانی زیر به کالا/کالاهای خریداری شده امتیاز دهید و به ما برای بهبود کیفیت کالاها و خدمات کمک کنید.

همچنین با نوشتن نظر و تایید آن از سوی همکاران ما، در دیجی کلاب امتیاز بگیرید.

پیامک تمدید اشتراک

کسب‌وکارهایی که ماهیت آن‌ها دادن خدمات دیجیتال است، می‌توانند برای تمدید سرویس کاربران خود از پیامک استفاده کنند. مثلا سایت‌های پخش آنلاین، کتاب‌های دیجیتال و صوتی و غیره می‌توانند 5 روز قبل از اتمام اشتراک کاربران خود، به آن‌ها یک پیامک بفرستند و لینک تمدید اشتراک را هم برای ایشان قرار دهند تا بدون دردسر، تمدید اشتراک آن‌ها انجام شود.

«همرفیق» ؛ گفتگوی شهاب حسینی با نوید محمدزاده در نماوا

35 %تخفیف تمدید وخرید اشتراک سه‌ ماهه با کد namava

پیامک نوبت‌دهی

یکی دیگر از خدمات بسیار کاربردی ارسال پیامک خدماتی، نوبت‌دهی با استفاده از اس ام اس است. کسب‌وکارهایی که باید برای مشتریان خود وقت خاصی در نظر بگیرند مانند مراکز پزشکی، آرایشگاه و غیره می‌توانند با استفاده از افزونه‌های نوبت‌دهی، به افراد پیامک ارسال کنند.

پیامک کد لایسنس و گارانتی

کسب‌وکارها می‌توانند از پیامک خدماتی برای ارسال کد لایسنس و کد گارانتی استفاده کنند. با استفاده از این نوع پیامک، مشتریان می‌توانند از اصالت کالایی که خریده‌اند، اطمینان حاصل کنند.

انواع خط خدماتی برای ارسال پیامک

به‌طور کلی شماره‌های پیامکی به دو دسته خطوط تبلیغاتی و خدماتی تبدیل می‌شوند. از همان ابتدا که از سامانه‌های پیامکی شماره‌ای خریداری می‌کنید، کارکرد تبلیغاتی دارد. برای استفاده‌های خدماتی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم باید از خطوط خدماتی استفاده کنید.

انواع خدمات ارسال پیامک در ایران - تصویر 3

خط خدماتی اختصاصی

تمام سازمان‌های و کسب‌وکارهای بزرگ برای اطلاع‌رسانی‌های پیامکی خود از یک خط خدماتی اختصاصی استفاده می‌کنند. اپراتورهای مختلف پیامکی، قوانین و مقررات خاص خود را در خدماتی کردن خطوط دارند و اگر می‌خواهید از خطوط خدماتی اختصاصی استفاده کنید، باید قوانین آن‌ها را مطالعه و شرایطی مانند سفته و غیره داشته باشید.

خط خدماتی اشتراکی

یکی دیگر از راه‌های ارسال پیامک خدماتی، استفاده از خطوط اشتراکی است. استفاده از خدمات ارسال پیامک با خط خدماتی اشتراکی به شرکت‌هایی توصیه می‌شود که شرایط خدماتی کردن خطوط را ندارند و یا هنوز خط آن‌ها در فرآیند خدماتی شدن است. اگر کسب‌وکار شما اینماد یا جواز کسب داشته باشد، می‌توانید از خطوط خدماتی استفاده کنید.

خلاصه و نتجه‌گیری

در این مطلب به انواع خدمات ارسال پیامک در ایران پراختیم. به‌طور کلی این نوع از خدمات بیشتر مربوط به ارسال پیامک تبلیغاتی و خدماتی می‌شود که برای استفاده از آن به شماره سامانه یا خطوط پیامکی نیاز دارید.

کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، می‌توانند برای اطلاع‌رسانی، خدمات‌دهی و یا تبلیغات از خدمات ارسال پیامک استفاده و کسب‌وکار خود را شکوفا کنند.

اخبار مرتبط

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ارسال به دیگران :

نظر شما

وب گردی