مشکلات رایج آنتی ویروس کسپرسکی چیست؟/ راه حل

خیلی کم پیش آمده است که کاربران هنگام نصب یا کارکردن با آنتی ویروس کسپرسکی به مشکل برخورد کنند، اما درهرصورت مشکلاتی تاکنون وجود داشته که برخی از کاربران با این نرم‌افزار امنیتی به مشکل خورده‌اند.

 در این مقاله قصد داریم تا از انواع مشکلات رایج آنتی ویروس کسپرسکی صحبت کنیم.

همچنین راه‌حل‌هایی را نیز ارائه می‌دهیم تا در صورت مواجهه از آنها استفاده کنید.

به نقل از صفحه خرید آنتی ویروس کسپرسکی در وب‌سایت باما سافت: «آنتی ویروس کسپرسکی یک آنتی ویروس اختصاصی است که توسط «Kaspersky Lab» توسعه یافته است. این محصول امنیتی برای حفاظت از سیستم‌های کاربران در برابر بدافزارها، طراحی شده است. در ابتدا برای کامپیوترهای دارای سیستم‌عامل ویندوز و مک در دسترس بود و پس از آن برای لینوکس نیز در دسترس قرار گرفت. به طرز شگفت‌آوری محصولات این شرکت، جای خود را در دل کاربران باز کرده است.»

انواع مشکلات رایج در آنتی ویروس کسپرسکی

مشکلات نرم‌افزارهای امنیتی را به دسته‌بندی‌های مختلفی می‌توان تقسیم کرد. برخی از مشکلاتی که ما در نظر گرفته‌ایم تا آنها را شرح دهیم، به شرح زیر است:

  • مشکلات نصب و فعال‌سازی
  • مشکلات اسکن
  • مشکلات عملکرد
  • سایر مشکلات

در ادامه به بررسی و نحوه حل این مشکلات خواهیم پرداخت.

مشکلات نصب و فعال‌سازی

یکی از مشکلات بسیار رایج در هر آنتی‌ویروسی، مشکلات نصب آن است. در این مقاله می‌خواهیم بگوییم که اگر در هنگام نصب آنتی ویروس کسپرسکی به مشکل خوردید، می‌توانید ابتدا مراحل زیر را امتحان کنید:

  1. بررسی کنید که سیستم‌عامل دستگاه شما از آنتی ویروس کسپرسکی پشتیبانی می‌کند.
  2. مطمئن شوید نسخه‌ای که خریداری کرده‌اید، قابل نصب بر روی سیستم عامل موردنظر شما می‌باشد.
  3. مطمئن شوید که دستگاه شما، تمام الزامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز برای نصب را برآورده می‌کند.
  4. بررسی کنید که فضای کافی در هارددیسک برای نصب دارید. اگر ندارید فضای هارددیسک خود را آزاد کنید. به‌عنوان‌مثال Recycle Bin را خالی کنید یا فایل‌ها و پوشه‌های غیر ضروری را حذف کنید.
  5. مطمئن شوید که فایل نصبی آنتی ویروس Kaspersky سالم است.
  6. اگر آنتی ویروس دیگری بر روی سیستم عامل شده نصب است، آن را حذف کنید.
  7. کامپیوتر خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.

اگر با وجود انجام دادن این مراحل، هنوز هم این نرم‌افزار امنیتی بر روی سیستم‌عامل شما نصب نشد، بهتر است دوباره Setup Wizard را اجرا کنید. همچنین ببینید چه ارور و خطایی می‌دهد تا باتوجه‌به آن، مشکل را حل کنید. اگر با ارور «Application was not installed» روبرو شدید، می‌توانید یکی از راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید:

  • ایجاد نقطه بازیابی (restore point)
  • مطمئن شدن از درستی لایسنس آنتی ویروس کسپرسکی
  • حذف فایل‌های نسخه‌های قبلی برنامه نصب شده با استفاده از ابزار kavremover
  • نصب مجدد برنامه Kaspersky

در ادامه، برخی از آنها را توضیح خواهیم داد.

ایجاد نقطه بازیابی (Restore Point)

برای ایجاد یک نقطه بازیابی، مراحل زیر را طی کنید:

  1. برای ایجاد نقطه بازیابی، روی نماد جستجوی ویندوز کلیک کنید.
  2. در فیلد جستجو «create a restore point» را وارد کرده و سپس روی «Create a Restore Point»، کلیک کنید.
  3. در بخش System Protection، دیسکی که می‌خواهید نقطه بازیابی برای آن ایجاد کنید را انتخاب کرده و روی «Configure» کلیک کنید.
  4. گزینه «Turn on system Protection» را انتخاب کرده و روی «OK» کلیک کنید.
  5. روی «Create» کلیک کنید.
  6. توضیحی برای نقطه بازیابی وارد کنید و سپس روی «Create» کلیک کنید.
  7. پس از ایجاد نقطه بازیابی، روی «Close» کلیک کنید.

1924558_462

مطمئن شدن از درستی لایسنس آنتی ویروس کسپرسکی

در صورت خرید لایسنس آنتی ویروس کسپرسکی، مطمئن شوید که لایسنس را تحویل گرفته‌اید؛ زیرا پس از نصب مجدد برنامه، باید آن را وارد کنید. در نظر داشته باشید که کد فعال سازی Kaspersky، باید 20 رقمی باشد و شامل حروف لاتین و اعداد تقسیم شده به چهار گروه 5 کاراکتری است.

حذف فایل‌های نسخه‌های قبلی برنامه نصب شده با استفاده از ابزار kavremover

برای حذف فایل‌های نسخه‌های قبلی برنامه نصب شده با استفاده از نرم‌افزار kavremover، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. فایل ابزار kavremover را دانلود کنید.
  2. فایل را اجرا کنید.
  3. End User License Agreement را با دقت بخوانید. در صورت موافقت با شرایط آن، روی «Accept» کلیک کنید.
  4. کد را از تصویر تایپ کنید.
  5. برنامه‌ای که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کنید.
  6. روی «Delete»، کلیک کنید.
  7. صبر کنید تا اعلان حذف موفقیت‌آمیز برنامه را دریافت کنید و سپس روی «OK» کلیک کنید.
  8. کامپیوتر را ری استارت کنید.

در این مرحله، برنامه Kaspersky به طور کامل از رایانه شما حذف خواهد شد. اگر چندین برنامه کسپرسکی روی رایانه شما نصب شده است، آنها را یکی‌یکی حذف کنید.

مشکلات اسکن

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای کاربران پیش بیاید، مشکلات مرتبط با اسکن آنتی ویروس کسپرسکی است. اگر هنگام اسکن کامپیوتر خود از طریق نرم افزار Kaspersky با مشکل مواجه شدید، می‌توانید ابتدا مراحل زیر را امتحان کنید:

  • مطمئن شوید که نرم‌افزار کسپرسکی شما، آپدیت است.
  • فایل‌های اسکن را از سیستم خود، حذف کنید.
  • کامپیوتر خود را ری استارت کنید.

برخی از این مشکلاتی که ممکن است رخ دهد، موارد زیر می‌باشد:

  1. برنامه Kaspersky هنگام اسکن قطع می‌شود یا از کار می‌افتد.
  2. کامپیوتر در حین اسکن خاموش یا ری استارت می‌شود

اگر کامپیوتر در حین اسکن‌شدن، قطع شده یا از کار بیفتد، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید تا مشکل را رفع کنید:

  1. دستگاه‌های خارجی را خارج کنید و گزینه اسکن سریع (Quick scan) رایانه را شروع کنید.
  2. کامپیوترتان را در حالت Safe Mode بوت کنید.
  3. برنامه Kaspersky را باز کرده و سپس اسکن کامل (Full Scan) را اجرا کنید.
  4. اگر اسکن در حالت Safe Mode با موفقیت انجام شد و به پایان رسید، ممکن است در زمانی که رایانه در حالت عادی اجرا می‌شد، مشکلی برای اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی سیستم رخ داده باشد. حال برای رفع این مشکل، باید یک Clean Boot در ویندوز انجام دهید و سپس مشخص کنید که کدام برنامه بوده که باعث بروز مشکل شده است.

حال اگر در حین اسکن کردن، دستگاهتان خاموش یا ری استارت شد، باید بدانید که به احتمال زیاد، این مسئله در نتیجه مشکلات سخت‌افزاری رایانه شما ایجاد شده است. شما باید سخت افزار خود را بررسی و به‌روز کنید.

1923600_484

اگر تمام راه‌حل‌های بالا را انجام داده‌اید و هنوز هم با اسکن کردن از طریق نرم‌افزار کسپرسکی مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنیم این موضوع را با پشتیبانی کسپرسکی در میان بگذارید.

مشکلات عملکرد

نرم‌افزار آنتی ویروس کسپرسکی به دلیل اینکه سیستم شما را به‌صورت منظم اسکن می‌کند، باعث کندشدن کامپیوتر می‌شود و این فرایند اسکن، بسیار فشرده و حافظه فشرده است. برای جلوگیری از چنین کندی‌هایی، می‌توان فقط در صورت نیاز از به‌روزرسانی‌های آنتی ویروس کسپرسکی استفاده کرد یا زمانی که ویروس در کامپیوتر شما وجود دارد، از آن استفاده کرد.

در برخی از موارد، ممکن است آنتی ویروس کسپرسکی باعث کند شدن سیستم شما شود. اگر با مشکل کندی عملکرد سیستم مواجه شدید، می‌توانید مراحل زیر را برای برطرف‌کردن این مشکل آنتی ویروس کسپرسکی، دنبال کنید:

  • تنظیمات آنتی ویروس کسپرسکی را تغییر دهید.
  • اسکن‌های خودکار را غیرفعال کنید.
  • آنتی ویروس کسپرسکی را از سیستم خود، حذف کنید.

گاهی اوقات نیز  این کاهش سرعت به دلیل تعداد زیاد فایل‌های اضافی و خطاهای رجیستری ویندوز است که در حین کار، جمع می‌شوند. همچنین سیستم‌عامل ممکن است به علت نصب برنامه‌هایی که به‌ندرت استفاده می‌شوند، کند شود.

سایر مشکلات

اگر تمامی مراحل بالا را انجام دادید یا مشکلات دیگری دارید، می‌توانید برخی از مراحل که در زیر آورده شده است را نیز امتحان کنید:

  1. آنتی ویروس کسپرسکی را به‌روزرسانی کنید؛ زیرا کمپانی Kaspersky به طور مرتب پایگاه‌داده‌های خود را به‌روز می‌کند تا بتواند از آخرین تهدیدات محافظت کند. اگر آنتی ویروس شما آپدیت نباشد، ممکن است نتواند تهدیدات جدید را شناسایی کند.
  2. تنظیمات آنتی ویروس کسپرسکی را می‌توانید تغییر دهید و تنظیمات مناسب سیستم خود را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر سیستم شما قدیمی است، ممکن است بخواهید که اسکن‌های خودکار را غیرفعال کنید تا از کند شدن عملکرد سیستم، جلوگیری کنید.
  3. فایل‌های اسکن را سیستم پاک کنید. پاک کردن فایل‌های اسکن، ممکن است به رفع مشکل در هنگام اسکن کمک کند.
  4. سیستم خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. گاهی اوقات، مشکلات آنتی ویروس کسپرسکی با ری استارت شدن سیستم، برطرف می‌شود.
  5. اگر با هیچ کدام از روش‌های بالا، مشکل شما حل نشد، می‌توانید آنتی ویروس Kaspersky را از کامپیوتر حذف کنید؛ سپس می‌توانید مجدداً آن را نصب کنید.

اگر تمامی مراحل بالا را انجام دادید و مشکلات آنتی ویروس کسپرسکی همچنان ادامه داشت، با انتخاب موضوع و پر کردن فرم با خدمات مشتریان Kaspersky ارتباط برقرار کنید.

اخبار مرتبط

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ارسال به دیگران :

نظر شما

وب گردی