شبکه‌های اجتماعی و موتور جستجوهای داخلی کشورهای مختلف

اغلب کشورهای جهان برای کاهش وابستگی خود به‌دنبال بومی‌سازی فضای مجازی هستند.

با افزایش نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی، امنیت داده‌ها و وابستگی به پلتفرم‌های خارجی، کشورهای مختلف درصدد کاهش وابستگی و تقویت بومی‌سازی فضای مجازی برآمدند چرا که با بومی‌سازی فضای مجازی علاوه بر اجرای قوانین و مقررات در زمینه حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها، می‌توان در مسیر تقویت اقتصاد دیجیتال حرکت کرد.

مهمتر اینکه،‌ پلتفرم‌های بومی معمولاً با فرهنگ هر کشور هماهنگ‌تر بوده و این هماهنگی می‌تواند به حفظ هویت فرهنگی و زبان محلی کمک کند. در ادامه به برخی نمونه‌های بومی‌سازی فضای مجازی در جهان اشاره می‌کنیم.

چین

 

موتور جستجوی بایدو(Baidu)

موتور جستجوی اصلی و پرکاربرد در چین که به‌طور خاص برای زبان و فرهنگ چینی طراحی شده است. بایدو با داشتن صدها میلیون کاربر فعال، یکی از بزرگ‌ترین موتورهای جستجو در جهان به‌ویژه در چین محسوب می‌شود.

بایدو در سال 2000 میلادی آغاز به کار کرد.

موتور جستجوی بایدو تقریبا 76 درصد از بازار چین را به خود اختصاص داده است.

بایدو روزانه تقریبا بیش از ۱۰۰میلیارد جستجو انجام می‌دهد.

تعداد کاربران فعال ماهانه بایدو تنها در چین بیش از 600 میلیون نفر است.

درآمد بایدو در سال 2020 به بیش از 16 میلیارد دلار رسید.

شبکه اجتماعی وی‌چت (WeChat)

این برنامه متنوع طیف وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهد، از جمله ارسال پیامک، برقراری تماس تصویری و صوتی، پیام‌رسانی و تماس گروهی و وی‌چت مومنت (معادل فیس‌بوک).

1 میلیارد کاربر در سراسر جهان در ماه از وی‌چت استفاده می‌کنند

800 میلیون کاربر فعال ماهانه وی‌چت پی(WeChat Pay)

50 درصد از کاربران 90 دقیقه در روز را صرف وی‌چت می‌کنند.

کاربران وی‌چت به‌طور متوسط در روز 7 مقاله می‌خوانند.

36 درصد از کاربران وی‌چت را 30 بار یا بیشتر در روز باز می‌کنند.

35درصد از کل زمان استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه در وی‌چت صرف می‌شود.

اخبار مرتبط

منبع: همشهری
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ارسال به دیگران :

نظر شما

وب گردی