دیپال جی۳۱۸ ؛ شاسی بلند جدید چانگان در راه بازار

اکنون تصاویر دقیق تری از دیپال جی318 در رسانه های خودرویی چین منتشر شده که بهانه ای شد تا بار دیگر نگاهی به ویژگی های این کراس اوور چینی داشته باشیم.

حدود 2 ماه پیش به معرفی شاسی بلند  دیپال چی318  پرداختیم که جزئیاتش  اینجا  در دسترس قرار دارد. همانطور که اشاره شد، برند  دیپال  یکی از زیرمجموعه های چانگان است که چانگان آن را در سال 2008 به منظور توسعه محصولات مبتنی بر انرژی های نوین تشکیل داد.

دیپال در آن زمان با نام چانگان نیو انرژی اتومبیل تکنولوژی شناخته می شد. بعدها این مجموعه به شنلان تغییر نام داد و در سال 2022 نام یا برند خود به زبان انگلیسی یعنی دیپال را نیز معرفی کرد. بدین ترتیب محصولات شنلان در بازارهای خارجی با نام دیپال عرضه می شوند.

چانگان  تاکید دارد که دیپال یک برند مستقل است و در عملکرد خود تحت نفوذ برند مادر قرار ندارد اما تجربه نشان داده که زیربرندهای خودروسازان چینی عملا چیزی مستقل از کمپانی مادر نیستند و فقط لوگوهای روی محصولات متنوع می شوند!

اکنون تصاویر دقیق تری از  دیپال جی318  در رسانه های خودرویی چین منتشر شده که بهانه ای شد تا بار دیگر نگاهی به ویژگی های این کراس اوور چینی داشته باشیم.

دیپال جی318 ؛ شاسی بلند جدید چانگان در راه بازار (+تصاویر)

یک نکته جالب درباره نامگذاری خودرو مذکور آن است که  جی318  نام یکی از بزرگراه های کشور چین است که از شانگ های را به ژانگ مو در مرز چین-نپال متصل می کند.

طراحی جعبه ای  دیپال جی318  امتیاز ویژه ای را قسمت این خودرو نمی کند زیرا محصولات مشابه زیادی در بازار چین داریم مانند تانک های گریت وال و سگ های بزرگ هاوال که همگی جعبه ای هستند. شاخص ضریب درگ  نیز عدد 0.35Cd را نشان می دهد که با توجه به شرایط طراحی خودرو نمی توان انتظار بیشتری داشت.

دیپال جی318  به قفل دیفرانسیل الکترونیکی روی محور عقب مجهز است.

زاویه ورود 27 درجه و خروج 31 درجه از دیگر جزئیات آفرودی این محصول چانگان است.

دیپال جی318 از منظر ابعاد برابر با 5010 میلیمتر در طول، 1985 میلیمتر در عرض و 1960 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 2880 میلیمتر است. ظرفیت قسمت بار 818 لیتر است که با تغییر حالت صندلی های ردیف عقب به 1747 لیتر افزایش می یابد.

شاخص یدک کشی نیز عدد 1600 کیلوگرم را نمایش می دهد.

در بخش پیشرانه از ساختار افزاینده برد حرکتی استفاده شده به این مفهوم که انجین 1.5 لیتری توربوشارژ 150 اسب بخاری به عنوان ژنراتوری برای تجدید قوای باتری موتور الکتریکی عمل می کند.

تریم تک موتور  دیپال جی318  نزدیک به 252 اسب بخار خروجی دارد و این موتور با محور عقب در ارتباط است. در تریم مجهز به سامانه تمام چرخ محرک، یک موتور 178 اسب بخاری نیز به محور جلو متصل می شود.

شاخص صفر تا 100 کیلومتر دیپال جی318 عدد 6.3 ثانیه را نشان می دهد. وزن خالص تریم پرچمدار نیز 2360 کیلوگرم است.

برد حرکتی خودرو در حالت الکتریکی خالص حدود 190 کیلومتر برای تریم تک موتور محاسبه شده است.

پیش بینی می شود قیمت تریم پایه  دیپال  جی318 در کانال 42 هزار دلار قرار داشته باشد.

در رابطه با ظرفیت باتری تریم های مختلف دیپال جی318 و برد حرکتی آن در سیکل ترکیبی اطلاعاتی منتشر نشده اما قطعا دامنه حرکت خودرو بالای 1000 کیلومتر خواهد بود.

چانگان دیپال جی318 

دیپال جی318
دیپال جی318
دیپال جی318
دیپال جی318
دیپال جی318
دیپال جی318
دیپال جی318
دیپال جی318

اخبار مرتبط

منبع: عصر ایران
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ارسال به دیگران :

نظر شما

وب گردی